Percutane
electro­lyse

Heeft u al langdurig last van deze klachten?

• Pijn net onder de knieschijf aan de kniepees?
  • Pijn aan de achillespees
  • Chronische elleboogpijn
  • Chronische schouderpijn Hielspoor

Dan kan percutane electrolyse voor u de oplossing zijn. Succesvolle resultaten worden vaak al bereikt na slechts enkele behandelingen. Zelfs bij al maanden bestaande chronische peesproblemen.

Wat is percutane electrolyse?

Percutane electrolyse is een innovatieve behandelmethode voor langdurige, slecht herstellende peesklachten. De therapie wordt veelvuldig en succesvol toegepast bij matig en slecht herstellende letsels. Zowel bij topsporters als recreatieve sporters en bij letsel als gevolg van overbelasting. De behandeling is bedoeld om de vicieuze cirkel van pijn te doorbreken en wordt altijd ondersteund met een speciaal trainingsprogramma op maat.

Hoe gaat de behandeling in zijn werk?

De behandeling van percutane electrolyse gaat altijd onder echo geleiding. Met behulp van echografie kan de therapeut nauwkeurig zien wat de juiste locatie is om het dunne naaldje in te brengen. De patiënt kan (indien gewenst) meekijken naar het echobeeld.

De huid wordt voordat er geprikt wordt eerst gedesinfecteerd. Daarna wordt er met behulp van het electrolyse apparaat gedurende 1-2 minuten een hele lichte elektrische stroom toegediend. Dit zet een aantal ‘ lichaamseigen’ fysiologische reacties in gang die het herstel bevorderen. Het prikken kan licht gevoelig zijn. De behandeling zelf wordt meestal niet als pijnlijk ervaren, soms is het kortdurend ‘oncomfortabel’. De behandeling wordt altijd gecombineerd met oefentherapie om de belastbaarheid en het natuurlijk herstel van de pees te bevorderen.

Voordelen van percutane electrolyse

• Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Nauwkeurige behandeling onder echografische controle, direct op de locatie van het letsel
  • Kortdurende behandeling van 1-2 minuten per sessie. Daarna zijn er weinig tot geen beperkingen in de normale dagelijkse activiteiten. De behandelaar zal dit met u bespreken.
  • De behandeling is nagenoeg pijnvrij.
  • Na 4 tot 6 behandelingen melden patiënten in de meeste gevallen al een duidelijke pijnvermindering of zelf volledig pijnvrij herstel.
  • Weinig neveneffecten. Soms ervaart de patiënt gedurende 1-2 dagen een beurs gevoel, dit is een normale na-reactie. Er zijn verder geen negatieve bijwerkingen bekend.

Blijft u last houden van pijn bij bewegen? Of komen de klachten steeds terug? Heb je wellicht al therapie gehad maar zonder het gewenste effect?
Dan kan percutane electrolyse u helpen! Onze therapeuten zijn speciaal opgeleid voor electrolyse therapie. Vraag gerust om advies en de behandelmogelijkheden.
De behandeling van percutane electrolyse valt onder het reguliere fysiotherapeutische tarief en wordt indien u aanvullend verzekerd bent vergoed door de zorgverzekeraar.